Správně uchopená promoakce

Způsobem, jak upozornit veřejnost na nový výrobek, novou službu či firmu jsou promoakce, jenž mohou být také účinným nástrojem ke zvýšení prodeje již zavedeného produktu.

Ne vždy však promoakce přinese kýžené ovoce a splní očekávání obchodníků. Firmy často investují spousty peněz do produktových katalogů, vzorků a pak podcení jeden ze základních článků úspěšné promoakce a tím jsou lidské zdroje.

Na promoakce si často najímají nezkušené studentky, které v lepším případě téměř bezdušše bloumají nákupním centrem a sem tam někomu do ruky mlčky strčí letáček, který stejně skončí v prvním koši. Byť je vaše nabídka sebevýhodnější. V horším případě si neprofesionální promotéři „svou šichtu“ odstojí někde v koutku a vaše ne zrovna laciné letáčky putují do smetí ve velkém.

Samozřejmě ne všichni promotéři jsou stejní, ale bohužel výše popsaná situace není nic výjimečného. Zkrátka a dobře komunikativní lidé na promoakci jsou stejně důležití jako propagační materiály.

Jak tedy pojmout promo akci? Pobavte lidi!Rozdávání letáčků je možností, jak na sebe upozornit, ale je zapotřebí si uvědomit, že podobné praktiky hodnotí spousta lidí jako obtěžující. Pokud se do nich i tak chcete pustit, pečlivě vybírete promo tým, dejte přednost prověřeným lidem a nespoléhejte vždy jen na studenty. I když ti patří k nejpočetnější skupině promotérů, ale možná není o věci poohlédnout se i mezi starší generací. Proč? Protože má více zkušeností, umí si lépe poradit v některých situacích a u některých promoakcí budou starší lidé vypadat důvěryhodněji. Vždycky berte v potaz svou cílovku.

 Nejlepší promoakce je s  moderátorem a kapelou

A nezapomínejte na to, že lidé se chtějí bavit a mají rádi bonusy navíc. Zapomeňte tedy jen na nudné rozdávání letáčku a uspořádejte pro lidi party s živou kapelou nebo soutěžní odpoledne. Je to pro vaše zákazníky jistě bonus navíc, který se vám vrátí v podobě vyšších tržeb.

Ale ani zde nepodceňujte roli zúčastněných lidí a investujte mimo jiné do kvalitního moderátora, který nejenže představí lidem vaši firmu  a  vaše produkty, ale velmi často vám pomůže i s přípravou programu. Navíc je, nebo by tedy alespoň měl být, mistrem improvizace, bude reagovat na aktuální situaci a zatáhne diváky do akce. A možná byste si divili, ale takové promo odpoledne nemusí být vůbec finančně náročné

Tento záznam byl publikován v články . Uložit odkaz do záložek.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *